Companiile producătoare de anticoncepționale se alătura campaniilor de creștere a natalității.
România se numără între primele zece ţări din Europa de Est a căror populaţie va scădea cel mai mult până în anul 2050.
Multe dintre aceste ţări se confruntă cu dificultăţi economice, populaţii care îmbătrânesc, lipsa forţei de muncă specializate şi, în unele cazuri, politici de imigrare restrictive. Potrivit ONU, în perioada 2017 – 2050, populaţia României va scădea cu 17%.
Bulgaria conduce clasamentul acestor ţări din Europa de Est, cu o populaţie care va scădea cu 23% până în 2050. Topul este completat de Letonia, cu o scădere de 22%, Republica Moldova, cu 19%, Ucraina, cu 18% şi Croaţia, cu 17%.
Soluțiile actuale de încurajare a natalității prin stimulare financiară și acordare de alte facilități cuplurilor care au copii par să aibă efecte, însă acestea sunt destul de lente și costisitoare.
Pe fondul acestor probleme, companiile producătoare de anticoncepționale doresc să-și aducă aportul. Astfel, acestea propun introducerea prin canalele lor de distribuție de produse placebo sau special concepute astfel încât să nu împiedice concepția.
Aceste produse nu se vor deosebi cu nimic de cele care au efect, astfel încât cuplurile care vor apela la aceste măsuri își vor asuma riscul apariției unei sarcini chiar daca au folosit anticoncepționale.
„Practic nu este nimic diferit față de Metoda Calendarului sau alte metode naturiste folosite în prezent.” a declarat directorul unei companii implicate în acest proiect.
Momentan, lista companiilor producătoare de medicamente sau a altor soluții contraceptive care se vor înscrie în acest proiect nu este definitivată. Totuși, este foarte posibil ca ea să nu fie făcută publică, pentru a preveni ocolirea acestor producători de către cumpărători.
Deși există păreri pro și contra acestei inițiative, ea are sprijin suficient la nivel european pentru a intra în vigoare până la sfârșitul acestui an.
Vă mulțumim pentru că ne-ați vizitat site-ul pe 1 Aprilie! Dați un Like sau un Share. 🙂