Analiza pietei farmaceutice din Romania publicata in iunie 2016 de catre Consiliul Concurentei releva adevaruri dureroase pe care toti pacientii le cunosc, si anume:
- 57% dintre pacienti solicita medicamente in baza denumirii comerciale ca urmare a recomandarii anumitor medici, desi, in Romania, prescrierea medicamentelor se face pe baza substantei active si doar in cazuri exceptionale si justificate pe baza denumirii comerciale;
- unii medicii recomanda medicamente inovative fiind influentati de anumite companii producatoare de medicamente prin activitati de marketing, promovare si publicitate, inclusiv stimulente financiare;
- medicamentele generice, care sunt mai ieftine, lipsesc sau se gasesc in cantitati mici pe piata, iat diferenta dintre pretul de referinta al medicamentului si cel efectiv achizitionat in farmacie este suportata de catre pacient;
- unele farmacii sau distribuitori de medicamente ofera avantaje medicilor pentru a acorda pacientilor cupoane promotionale la medicamentele prescrise doar in aceste farmacii;
- anumiti distribuitori de medicamente conditioneaza livrarea catre farmacii a medicamentelor foarte solicitate (in general, cele mai ieftine, genericele) de achizitionarea la pachet cu alte medicamente pe care aceste farmacii nu le-ar comanda daca nu ar fi obligate de situatie;
- pentru anumite categorii de medicamente exportul se face in detrimentui pietei interne care se confrunta cu cantitati insuficiente.
Subiecte: medicamente piata farmaceutica